Klantendag 2011 succesvol

maandag 4 juli 2011 / Aantal keer gelezen (1766)

ChainWise organiseerde op 23 juni 2011 haar jaarlijkse klantendag. Deze dag stond in het teken van het delen van kennis en ervaring. Sprekers waren zowel gebruikers van ChainWise als enkele gastsprekers. ChainWise deelde haar ambities en korte termijn plannen met haar gebruikers. Het verslag:

Yuri de Lugt, GM van ChainWise en gastheer opende de middag met een uiteenzetting van de bereikte doelen van het afgelopen jaar. Zo heeft ChainWise haar productontwikkeling op alle fronten versterkt.

Op het gebied van menskracht, dienstverlening en support en productfunctionaliteit zijn grote stappen voorwaarts gemaakt. Zo hebben we het afgelopen jaar nieuwe medewerkers mogen verwelkomen en hebben we de organisatie anders ingericht om beter in te kunnen spelen op de vragen en behoeften van de klanten van ChainWise voor, tijdens en na het in gebruik nemen van ChainWise.

De processen op de supportafdeling zijn verder geoptimaliseerd en de dienstverlening aan onze gebruikers is hiermee nog beter gewaarborgd.

Het product is uitgebreid met (ver)nieuw(d)e producten zoals de cursusplanner module met online inschrijven en de IT-Supply solution met een koppeling naar OneTrail. De CMMi ondersteuning in de weekplanner en een in ChainWise geïntegreerde call-management (helpdesk) oplossing zijn in ontwikkeling.

Daarnaast continue uitbreidingen aan de toch al brede standaard functionaliteit. Toekomstige verbeteringen staan gepland en ChainWise heeft de ambitie uitgesproken continue te blijven door ontwikkelen op het gebied van product, dienstverlening en mensen.

Elroy Breukers, directeur van Hobbelink IT deelde met de aanwezigen zijn ervaringen met ChainWise. Het implementatietraject en de gemaakte keuzes werden toegelicht. Het uitgangspunt daarbij was standaardisatie en standaard pakket. De keuzes die werden gemaakt waren gericht op het ondersteunen van de bestaande bedrijfsprocessen maar wel met het standaardpakket.

Daar waar nodig werden interne processen geoptimaliseerd om optimaal gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden die ChainWise kan bieden.

Marc Boesmans, Directeur en Janet Hulzebos, Operationeel manager bij Innovact deelden hun ervaringen met de aanwezigen. Sinds medio 2010 gebruiker van ChainWise.

Innovact hanteert een ChainWise tenzij policy. Dat heeft ertoe geleidt dat Innovact het standaard pakket gebruikt maar dat hier specifiek voor de bedrijfsvoering van Innovact noodzakelijke modules voor worden ontwikkeld. Samen met ChainWise worden deze ontworpen waarna ChainWise deze als module ontwikkelt voor generiek gebruik.

Zo heeft Innovact de behoefte aan ondersteuning in het CMMi proces, kwaliteitskeurmerk voor IT bedrijven, en aan een uitgebreide risicomanagement omgeving. Deze worden door ChainWise ontwikkeld. Samen met ChainWise ontwikkelt Innovact eveneens mee aan de geïntegreerde ChainWise helpdesk & callmanagement applicatie.

Gastspreker Martin van Limbeek werkzaam bij Jobo training en coaching nam ons mee in de wonder wereld van “zakelijk flirten”. Een onderwerp waar iedereen mee te maken heeft. De conclusie was: ”zaken doen gaat niet om inhoud maar om gunnen!”

Gastspreker Daan van der Weel van Human Connection legde uit dat bedrijfsprocessen mensenwerk zijn.  Hoe worden medewerkers gemotiveerd. Extrinsiek & intrinsiek, is het geld of is het betrokkenheid en beleving wat medewerkers het meest motiveert?

Met verhalen uit de praktijk onderbouwt, geeft ons dat nieuwe inzichten.

Afsluitend was er een borrel waar de aanwezigen de middag evalueerden. Onze indruk was dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad en het informatief vond.

Contact met ChainWise

Meer weten over ChainWise Cursusplanner? Van gedachten wisselen over uw specifieke bedrijfssituatie? Een demonstratie van ChainWise Cursusplanner aanvragen? De kortste weg is een direct belletje met Richard Mast: 06 15 24 18 14